środa, 4 grudnia 2013

DZIEŃ 37 - Test cateringu dietetycznego

Dzisiaj treningu nie było ale jest to oczywiście zaplanowana przerwa:) 

Przeprowadziłem jednak test, który może zaciekawi kilka osób. Jakiś czas temu natknąłem się na artykuł dotyczący kateringu dietetycznego. Cała idea polega na tym, że ustalamy sobie ilość kalorii i codziennie z rana do domu lub firmy kurier dostarcza nam posiłki na cały dzień. 
Przyznam szczere, że zaintrygowała mnie ta koncepcja i postanowiłem sprawdzić jak to działa. Jedna z firm wydaje mi się o ogólnopolskim zasięgu oferuje tzw: zestaw próbny (30zł) z wybranej grupy.  Ja wybrałem dietę Optimum 2000kcal - moje dzienne zapotrzebowanie jest trochę większe ale wyszedłem z założenia, że coś mogę podjeść;)

W poniedziałek złożyłem zamówienie, które miało zostać dostarczone na dzisiaj między 8.00-9.00. 

Punkt 8:00 zadzwonił kurier i wręczył mi ładnie prezentujące się pudełko. W środku znajdowało się 5 pojemników oznaczonych kolejno : Sniadanie, II Śniadanie, Obiad , Podwieczorek, Kolacja. 
Początkowo byłem sceptycznie nastawiony ale jedzenie w pojemnikach prezentowało się zachęcająco. 

Śniadanie  - jogurt, mix musli (ciekawe nasiona), szynka, pomidory cherry, rukola, masło i chleb razowy. Muszę przyznać, że ilość w zupełności mi wystarczyła a nawet było to więcej niż zazwyczaj jadam na śniadanie - jeżeli w ogóle mam czas je zrobić i zjeść z rana. 
II Śniadanie - Kiwi , Sałatka z szynką makaronem. Całkiem dobre
Obiad - Pierś z indyka w sosie z papryką, kasza, buraczki. Tu duże zaskoczenie ponieważ całe danie było bardzo przyzwoite i nie odbiega kompletnie niczym od tego co można kupić w restauracji lub barze mlecznym 
Podwieczorek - Kisiel z gotowanych owoców - dobry
Kolacja - chleb razowy, sałatka warzywna + dresing, pomidory cherry, twarożek

Do zestawów dodawane są różne "dietetyczne" herbatki. Każdy posiłek jest też opisany i ma podaną przybliżoną wartość kaloryczną. 

Podsumowując. Jestem zaskoczony jakością i sposobem "podania" produktów. Oczywiście to wszystko kwestia gustu ale dla mnie, który mieszka sam i sam musi sobie przygotowywać menu, jedzenie było na atrakcyjnym poziomie. Nie mówię, że jestem złym kucharzem:). 

Plusy: (z punktu widzenia osoby, która trenuje regularnie mieszka sama i sama przygotowuje jedzenie) 
- wyliczona ilość kalorii (mam ułożoną dietę ale nie zawsze chce mi się bawić w jej przygotowanie i odmierzanie) 
- jedzenie przyjeżdża z rana do domu lub pracy 
- odchodzi cała masa upierdliwych i czasochłonnych spraw do załatwienia: zakupy , przygotowanie posiłków, zmywanie itp.
- nie marnuje się jedzenie - w moim przypadku często zdarza się tak, że nie wykorzystuję warzyw i innych produktów, które w efekcie kończą w koszu. 
Minusy
- Wysoka cena. Koszt takiego zestawu to 60zł dziennie - czy to dużo? Z moich wyliczeń wynika, że dziennie na jedzenie wydaję min 35zł, do tego dochodzą jednak takie czynniki jak jedzenie na mieście kiedy nie mam w domu + koszty przygotowania , których pewnie nikt nigdy nie bierze pod uwagę;) 

Czy będę korzystał z takiego rozwiązania? Myślę, że rozważę w nowym roku wykupienie takiego zestawu na jeden miesiąc np: w ostatnich tygodniach FL tak aby zmaksymalizować efekty. 
Jeżeli ktoś jest ciekawy to polecam sprawdzić koszt takiego próbnego zestawu to 30zł a mamy jedzenie na cały dzień:)








3 komentarze:

  1. Ciekawa sprawa...Idealne rozwiązanie dla niektórych osób.
    Wszystko od razu zapakowane, nic tylko brać w teren;)
    Cena...sprawa względna, moim zdaniem też trochę za drogo
    Szczerze mówiąc nie słyszałem o tego typu cateringu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli o mnie chodzi to robienie jedzenia i wszystko co się z tym wiąże uważam za najbardziej uciążliwe aktywności codziennego życia:) Regularnie staram się jakoś sobie skrócić ten proces - ostatnio korzystam regularnie z zakupów on-line w Tesco (tylko mięso kupuję w sprawdzonym sklepie)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście fajny pomysł z tym cateringiem, pozwala oszczędzić dużo czasu, ale nie skorzystam bo to nie na moją kieszeń.
    Jesteś powien ze 2000kcal to dla Ciebie nie za mało przy wykonywaniu planu FL?

    OdpowiedzUsuń